Archívum

A rovat frissítve: november 14. 11:22

Vitaminkalauz II.

Feltöltés időpontja: 2007.05.02 10:36

Nagyításért kattintson a képre!

Az előző részben az A-vitaminnal foglalkoztunk, most pedig a B1- vitaminnal ismerkedünk meg részletesebben.

A téli hónapokban szervezetünk nagyobb igénybevételnek, fertőzésveszélynek van kitéve, ezért a tavaszi hónapokban, fokozottabban kell figyelnünk egészségünk védelmére. Megfelelő táplálkozással könnyen felvehetjük a harcot a téli ártalmak ellen, a vitaminok segítségével pedig könnyebben kivédhetjük a betegségeket.

A B1-vitamin ( tiamin )

Szerepe a szervezetben:

A vízben oldódó vitaminok közé tartozik. A szénhidrátok, zsírok, és alkoholok lebontásához és átalakításához, valamint a szívizom és az idegsejtek megfelelő működéséhez szükséges.

Hiánya:

A pirosszőlősav felszaporodását okozza a vérben, és a központi idegrendszerben. Ennek következtében szívgyengeség léphet fel, valamint az agysejtek csökkent oxidációja miatt ideggyengeség jelentkezhet.

Fő forrásai:

Máj, élesztő, hántolatlan rizs ( nem fehér ), korpás búza, zabliszt, földimogyoró, sertéshús, hüvelyesek és a legtöbb zöldségfélében is megtalálható.

Napi szükséglet:

Gyermekeknek:

0 - fél év: 0,3 mg
fél - 1 év: 0,5 mg
1 - 3 év: 0,7 mg
4 - 6 év: 0,9 mg
7 - 10 év: 1,2 mg

Nők:

11 - 14 év: 1,3 mg
15 - 18 év: 1,3 mg
felnőtt: 1,3 mg
terhesség: 1,5 mg
szoptatás: 1,6 mg

Férfiak:

11 - 14 év: 1,4 mg
15 - 18 év: 1,5 mg
felnőtt: 1,5 mg





A rovat legnépszerűbb cikkei